Rozwój osobisty

Skuteczne metody radzenia sobie ze stresem – 8 godzin

Program szkolenia:

  1. STRES W PRZEDSIĘBIORSTWACH I ORGANIZACJACH – JAK ZAPOBIEGAĆ WYPALENIU ZAWODOWEMU?
  2. OSIEM KROKÓW DO SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA STRESEM W PRACY:
    1. Zbadaj symptomy stresu w pracy.
      • Czy jesteś zagrożony wypaleniem zawodowym?
    2. Zidentyfikuj źródła stresu w pracy.
      • Jakie są główne czynniki stresujące w Twojej pracy?
    3. Określ, w jaki sposób reagujesz na poszczególne czynniki stresujące.
      • Jakie są Twoje wzorce reagowania w sytuacjach stresowych?
    4. Wyznacz cele pozwalające lepiej reagować na czynniki stresujące w pracy.
      • Metoda SMART.
    5. Motywuj samego siebie.
      • Nie tylko wegetarianie lubią marchewki.
    6. Zmień sposób swojego myślenia - Myśli tworzą rzeczywistość - metoda Racjonalnej
    7. Terapii Zachowania w radzeniu sobie ze stresem i negatywnymi emocjami:
      1. a) ABCD emocji;
      2. b) Zdrowa i niezdrowa semantyka;
      3. c) 5 zasad zdrowego myślenia.
    8. Gdy znajdziesz się w konflikcie, negocjuj.
      • Znaczenie asertywnego wyrażania uczuć, postaw i opinii w radzeniu sobie ze stresem.
    9. Work-life balance, czyli znajdź odpowiednie tempo i równowagę.
  3. TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE RADZENIE SOBIE ZE STRESEM:
    1. Kotwiczenie
    2. Trening Jacobsona
    3. Linia czasu
    4. Wizualizacja i praca z oddechem

Akademia savoir-vivre – 8 godzin

Program szkolenia:

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu
  2. PIERWSZE SPOTKANIE – Witanie się, podanie dłoni, powstawanie, przedstawianie – w rozróżnieniu na zasady uniwersalne, relacje biznesowe oraz towarzyskie
  3. ETYKIETA JĘZYKOWA – zasady grzeczności w rozmowie
  4. PRECEDENCJA – kwestia pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej
  5. ELEGANCKIE SPOTKANIA – wykwintne przyjęcia i mniej oficjalne spotkania biznesowe
  6. GOŚCIE W FIRMIE – zasady profesjonalnego przyjmowania kontrahentów
  7. PROFESJONALNY WIZERUNEK – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu
  8. SAVOIR-VIVRE PRZY STOLE
  9. KOMUNIKACJA W DOBRYM STYLU – korespondencja tradycyjna i elektroniczna
  10. ROZMOWY TELEFONICZNE – zasady kontaktowania się przez telefon
  11. MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE – Zasady postępowania w kontaktach biznesowych za granicą
  12. ESENCJA PROFESJONALIZMU
  13. CZŁOWIEK PIERWSZEGO KONTAKTU
  14. TRUDNY KLIENT WE WŁASNEJ OSOBIE
  15. WYOSTRZ SŁUCH – KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
  16. ZASTRZEŻENIA KLIENTA – WŁAŚCIWE REAGOWANIE

Wystąpienia publiczne – 8 godzin

Ramowy program szkolenia:

  1. Techniki rozpoczęcia prezentacji
  2. Powitanie, zmniejszanie dystansu
  3. Pierwsze zdanie i pierwszy gest
  4. Reguła pierwszego wrażenia
  5. Wykorzystywanie przestrzeni
  6. Sposoby uciszania słuchaczy
  7. Zachowania absorbujące uwagę
  8. Techniki wzmacniania komunikatu
  9. Siła głosu
  10. Intonacja
  11. Pauzy
  12. Harmonizowanie ruchów
  13. Kontrola własnych stanów emocjonalnych
  14. Ćwiczenia oddechowe i koncentrujące uwagę
  15. Rodzaje publiczności
  16. Zasady przygotowania wystąpienia
  17. Aranżacja przestrzeni
  18. Symptomy skupienia słuchaczy
  19. Rytuały
  20. Praca z trudną grupą

Decyzje – techniki podejmowania decyzji – 8 godzin

Program szkolenia

  1. PSYCHOLOGIA PODEJMOWANIA DECYZJI
    ”Zauważyłem, że ludziom dużo łatwiej przychodzi podejmowanie decyzji, kiedy nie mają już żadnego wyboru”
    • Behawioralna teoria decyzji.
    • Ogólne wymiary decyzji.
    • Miejsce podejmowania decyzji w ogólnej strukturze myślenia (myślenie inwencyjne i decyzyjne).
    • Reguły decyzyjne.
    • Cykle przetwarzania informacji w procesie podejmowania decyzji. Heurystyki decyzyjne.
    • Psychologiczne wymiary ryzyka.
  2. PODEJMOWANIE DECYZJI W FIRMIE
    ”Niczego wielkiego nie osiągnie się bez wielkich ludzi. A ludzie stają się wielcy, kiedy zdecydują się takimi stać.”
    • Konieczność podejmowania decyzji.
    • Warunki niepewności i sytuacje decyzyjne.
    • Wpływ stylu zarządzania na podejmowanie decyzji.
    • Proces decyzyjny: od zdefiniowania problemu do wdrożenia rozwiązania.
  3. PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI
    ”Gdy człowiek podejmuje już decyzje, to trochej aby skoczył w wartki strumień, który porywa go w kierunku, o jakim mu się nawet nie śniło, w chwili gdy ją podejmował”
    • Tradycyjne techniki podejmowania decyzji.
    • Nowoczesne techniki podejmowania decyzji.
    • Technika PWAOD.
    • Obserwacje.
  4. PLANOWANIE DECYZJI
    ”Jeśli człowiek ma czas zastanowić się nad podjęciem decyzji, najczęściej rezygnuje. Żeby podjąć pewne kroki, potrzeba wielkiej odwagi”
    • Zasady planowania decyzji.
    • Etapy procesu planowania.
    • Planowanie awaryjne.
  5. TECHNIKI DECYZYJNE
    ”Spróbuj zapalić maleńką świeczkę, zamiast przeklinać ciemność.”
    • Technika Bonda – rozpoznanie.
    • Diagnostyka decyzyjna.
    • Określanie celów i wariantów.
    • Monitorowanie.
    • Zagadnienie gazeciarza.
    • Technika Einsteina.
  6. TECHNIKI POMOCNICZE
    ”Podążanie bez zatrzymywania się za jednym celem – oto tajemnica sukcesu.”
    • Umiejętność zadawania pytań – pytania Osborna.
    • Strumień świadomości i obrazów.
    • Technika 90 sekund plus.
    • Metoda delficka.
    • Wizualizacje.
    • Mapy myśli.
    • Diagram ryby.
    • Burza mózgów.
    • Strategia Walta Disneya.
    • Synektyka.
    • Kapelusze doktora de Bono.

Dodatkowe informacje

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of the site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information