Skuteczne metody radzenia sobie ze stresem – 8 godzin
Program szkolenia:
STRES W PRZEDSIĘBIORSTWACH I ORGANIZACJACH – JAK ZAPOBIEGAĆ WYPALENIU ZAWODOWEMU?
OSIEM KROKÓW DO SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA STRESEM W PRACY:
Zbadaj symptomy stresu w pracy.
Czy jesteś zagrożony wypaleniem zawodowym?
Zidentyfikuj źródła stresu w pracy.
Jakie są główne czynniki stresujące w Twojej pracy?
Określ, w jaki sposób reagujesz na poszczególne czynniki stresujące.
Jakie są Twoje wzorce reagowania w sytuacjach stresowych?
Wyznacz cele pozwalające lepiej reagować na czynniki stresujące w pracy.
Metoda SMART.
Motywuj samego siebie.
Nie tylko wegetarianie lubią marchewki.
Zmień sposób swojego myślenia - Myśli tworzą rzeczywistość - metoda Racjonalnej
Terapii Zachowania w radzeniu sobie ze stresem i negatywnymi emocjami:
a) ABCD emocji;
b) Zdrowa i niezdrowa semantyka;
c) 5 zasad zdrowego myślenia.
Gdy znajdziesz się w konflikcie, negocjuj.
Znaczenie asertywnego wyrażania uczuć, postaw i opinii w radzeniu sobie ze stresem.
Work-life balance, czyli znajdź odpowiednie tempo i równowagę.
TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE RADZENIE SOBIE ZE STRESEM:
Kotwiczenie
Trening Jacobsona
Linia czasu
Wizualizacja i praca z oddechem
Akademia savoir-vivre – 8 godzin
Program szkolenia:
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu
PIERWSZE SPOTKANIE – Witanie się, podanie dłoni, powstawanie, przedstawianie – w rozróżnieniu na zasady uniwersalne, relacje biznesowe oraz towarzyskie
ETYKIETA JĘZYKOWA – zasady grzeczności w rozmowie
PRECEDENCJA – kwestia pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej
ELEGANCKIE SPOTKANIA – wykwintne przyjęcia i mniej oficjalne spotkania biznesowe
GOŚCIE W FIRMIE – zasady profesjonalnego przyjmowania kontrahentów
PROFESJONALNY WIZERUNEK – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu
SAVOIR-VIVRE PRZY STOLE
KOMUNIKACJA W DOBRYM STYLU – korespondencja tradycyjna i elektroniczna
ROZMOWY TELEFONICZNE – zasady kontaktowania się przez telefon
MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE – Zasady postępowania w kontaktach biznesowych za granicą
ESENCJA PROFESJONALIZMU
CZŁOWIEK PIERWSZEGO KONTAKTU
TRUDNY KLIENT WE WŁASNEJ OSOBIE
WYOSTRZ SŁUCH – KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
ZASTRZEŻENIA KLIENTA – WŁAŚCIWE REAGOWANIE
Wystąpienia publiczne – 8 godzin
Ramowy program szkolenia:
Techniki rozpoczęcia prezentacji
Powitanie, zmniejszanie dystansu
Pierwsze zdanie i pierwszy gest
Reguła pierwszego wrażenia
Wykorzystywanie przestrzeni
Sposoby uciszania słuchaczy
Zachowania absorbujące uwagę
Techniki wzmacniania komunikatu
Siła głosu
Intonacja
Pauzy
Harmonizowanie ruchów
Kontrola własnych stanów emocjonalnych
Ćwiczenia oddechowe i koncentrujące uwagę
Rodzaje publiczności
Zasady przygotowania wystąpienia
Aranżacja przestrzeni
Symptomy skupienia słuchaczy
Rytuały
Praca z trudną grupą
Decyzje – techniki podejmowania decyzji – 8 godzin
Program szkolenia
PSYCHOLOGIA PODEJMOWANIA DECYZJI ”Zauważyłem, że ludziom dużo łatwiej przychodzi podejmowanie decyzji, kiedy nie mają już żadnego wyboru”
Behawioralna teoria decyzji.
Ogólne wymiary decyzji.
Miejsce podejmowania decyzji w ogólnej strukturze myślenia (myślenie inwencyjne i decyzyjne).
Reguły decyzyjne.
Cykle przetwarzania informacji w procesie podejmowania decyzji. Heurystyki decyzyjne.
Psychologiczne wymiary ryzyka.
PODEJMOWANIE DECYZJI W FIRMIE ”Niczego wielkiego nie osiągnie się bez wielkich ludzi. A ludzie stają się wielcy, kiedy zdecydują się takimi stać.”
Konieczność podejmowania decyzji.
Warunki niepewności i sytuacje decyzyjne.
Wpływ stylu zarządzania na podejmowanie decyzji.
Proces decyzyjny: od zdefiniowania problemu do wdrożenia rozwiązania.
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ”Gdy człowiek podejmuje już decyzje, to trochej aby skoczył w wartki strumień, który porywa go w kierunku, o jakim mu się nawet nie śniło, w chwili gdy ją podejmował”
Tradycyjne techniki podejmowania decyzji.
Nowoczesne techniki podejmowania decyzji.
Technika PWAOD.
Obserwacje.
PLANOWANIE DECYZJI ”Jeśli człowiek ma czas zastanowić się nad podjęciem decyzji, najczęściej rezygnuje. Żeby podjąć pewne kroki, potrzeba wielkiej odwagi”
Zasady planowania decyzji.
Etapy procesu planowania.
Planowanie awaryjne.
TECHNIKI DECYZYJNE ”Spróbuj zapalić maleńką świeczkę, zamiast przeklinać ciemność.”
Technika Bonda – rozpoznanie.
Diagnostyka decyzyjna.
Określanie celów i wariantów.
Monitorowanie.
Zagadnienie gazeciarza.
Technika Einsteina.
TECHNIKI POMOCNICZE ”Podążanie bez zatrzymywania się za jednym celem – oto tajemnica sukcesu.”
We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of the site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.